فاز جدید

فاز جدید

فاز جدید

فاز جدید

فرهنگ دینی آثار هنری را ماندگار می‌کند/ بزرگداشت «کمال شبخیز»

رضوی

تبریز - مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر می‌بینیم آثاری چون دیوار حافظ هنوز محبوب هستند، به دلیل این است که با اندیشه‌های دینی پیوند خورده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه جشنواره سراسری عکس رضوی شامگاه امروز برای هفتمین دوره پیاپی در تبریز برگزار شد. در این مراسم مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین عکاسان و هنرمندانی از استان و سراسر کشور حضور داشتند.

  



هادی فائزی، دبیر جشنواره در این جلسه گفت: خوشحالیم از اینکه این جشنواره هفتمین دوره خود را باز در تبریز تجربه می‌کند ودلیل این موضوع را می‌توان لطف و عنایت امام رضا (ع) دانست.


وی ادامه داد: در هر دوره از این جشنواره برای یک چهره شاخص از عکاسان استان بزرگداشت برگزار می‌شود که در این دوره نیز به انتخاب شورای داوران «کمال شبخیز» مورد تجلیل قرار می‌گیرد.


فائزی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه از آثار راه یافته یکی از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره بود که هم با استقبال هنرمندان و هم استقبال هنردوستان مواجه شد.


وی در پایان افزود: وجه تمایز این دوره از جشنواره با دوره‌های قبل رشد کمی و کیفی آثار است. همچنین شایان ذکر است که بیش‌ترین آثار رسیده از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و تهران و آذربایجان شرقی بود.




محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضار، گفت: اینکه جشنواره عکس رضوی توانسته ۷دوره خود را در تبریز سپری کند، بی‌شک حاکی برخی واقعیت‌های برجسته است.


وی ادامه داد: گستره و دامنه تعالیم رضوی به قدری وسیع است که می‌تواند برای سالیان متمادی هنرمندان را به خود جذب کند و در این عرصه مشغول نگه دارد.


محمدپور همچنین افزود: همچنین علاقه هنرمندان و عکاسان نیز به امام رضا (ع) آنقدر زیاد است که صدها سال می‌توانند در این حوزه با اشتیاق فراوان کار کنند.


وی با تاکید بر جنبه معنوی جشنواره‌های رضوی اعلام داشت: بی‌شک عکاسی از سوژه‌های رضوی نه‌تنها به عکاسان حال و هوای معنوی می‌بخشد بلکه در معرفی فرهنگ دینی ما به جهانیان تاثیر بسزایی دارد.




همچنین در بخش دیگری از این مراسم، مجید ملانوروزی، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از مهمانان ویژه جلسه بود، گفت: معمولا جشنواره‌های بزرگ با تاخیر و بی‌نظمی برگزار می‌شوند ولی این جشنواره به دلیل عنایت و لطف خود امام رضا (ع) در نهایت قانون‌مندی برگزار شد.


وی تشریح کرد: آرمان‌های معنوی و هنر مطلوب ما همواره با تدین و دیانت عجین شده است و این به دلیل آن است که هنر بهترین وسیله برای شناساندن ارزش‌هاست.


ملانوروزی در ادامه اضافه کرد: اگر می‌بینیم آثاری چون دیوار حافظ یا گلستان و بوستان سعدی و... هنوز محبوب هستند، به دلیل این است که با اندیشه‌های دینی پیوند خورده‌اند و هرگز از بین نمی‌روند.


وی همچنین تاکید کرد: عکاسی در حوزه فرهنگ دینی با عکاسی خبری یا طبیعت بسیار متفاوت است و امیدوارم عکاسان عزیز هم از لحاظ فرم و هم از لحاط محتوا این موضوع را در آثار آینده خود لحاظ کنند.


مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی در پایان درباره بزرگداشت کمال شبخیز بیان کرد: معرفی یک هنرمند برجسته در هر دوره از جشنواره برای تبریز و عکاسانش فرصت بسیار خوبی است تا از زحمات این هنرمندان تقدیر شود.




در پایان این مراسم نیز ضمن تقدیر از آثار برتر در بخش‌های مختلف، از کمال شبخیر، عکاس و مدرس عکاسی برجسته استان و کشور تجلیل شد و تقدیرنامه‌ها و هدایایی از سوی دستگاه‌های مختلف تقدیم وی شد.


عکس‌ها از: بهنام عبداللهی

http://www.mehrnews.com/

-

--

-

-

-

-

-

--

کارت ویزیت لایه باز سالن زیبایی سالن زیبایی طرح لایه باز کارت ویزیت سالن زیبایی  کارت ویزیت آرایشگاه زنانه لایه باز کارت ویزیت آرایشگاه زنانه psd دانلود کارت ویزیت آرایشگاه زنانه کارت ویزیت آرایشگاه زنانه نمونه کارت ویزیت اراشگاه زنانه  طرح لایه باز کارت ویزیت آرایشگاه زنانه

بهترین پنل اس ام اس بهترین نوع پنل اس ام اس برترین پنل اس ام اس ویژگی بهترین پنل اس ام اس دکمه فراخوان دکمه فراخوان بنر button call to action دکمه فراخوان چیست انواع تبلیغات انواع تبلیغات در ایران انواع روش های تبلیغات روش های تبلیغات اینرتنتی سامانه پیامک ارسال پیامک  سامانه ارسال پیامک پنل اس ام اس  تبلیغات بنری رایگان تبلیغات رایگان در سایت های پربازدید  روش تبلیغات بنری رایگان  کارت ویزیت لایه باز بیمه پاسارگاد  کارت ویزیت بیمه پاسارگاد دانلود طرح لایه باز بیمه پاسارگاد  نقشه ایران دانلود نقشه ایران طرح لایه باز نقشه ایران طرح لایه باز نقشه ایران به تفکیک استانی نقشه ایران psd

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.